اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خدمات‌رسانی موکب‌داران به برکت خون شهداست

مسؤول موکب فاطمه الزهرا(س) بابل با تاکید بر اینکه باید جایگاه مازندران در مراسم اربعین تقویت شود، گفت: خدمت‌رسانی امروز موکب‌داران به برکت خون شهداست و در واقع رهروان واقعی اربعین شهدای مدافع حرم هستند.

خدمات‌رسانی موکب‌داران به برکت خون شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدحسین طبرستانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در کربلای معلی در تشریح وضعیت خدمات‌رسانی موکب اظهار کرد: 2 ورزشگاه به مساحت 10 هزار و هشت هزار مترمربع با 2 موکب مستقل درمانی فضایی را برای استقرار 3 هزار و 200 تن از خواهران و چهار هزار و 200 نفر از برادران مهیا کرده است.

وی از پذیرایی زائرین با سه وعده غذایی گرم به همراه میان وعده خبرداد و تاکید کرد: پخت روزی حدود 300 کیلو بامیه و پخت یک تن قطاب تاکنون از میان‌وعده غذایی است که برای زائرین مهیا شده و می‌شود.

مسؤول موکب فاطمه الزهرا(س) بابل از وجود 75 پزشک اورژانس، جراح و دندانپزشک و 313 نفر خادم مرد و زن در موکب خبر داد و افزود: برگزاری 22 جلسه فرهنگی، مراکز ماساژ درمانی، حجامت، خیاطی، کفاشی و مهدکودک خواهران از دیگر امکاناتی است که در این موکب به زوار ارائه شده است.

طبرستانی با بیان اینکه موکب فاطمه‌الزهرا شهرستان بابل 6 سال سابقه فعالیت در اربعین و کربلای‌معلی را داشته است، خاطرنشان کرد: دو مجموعه دیگر که از شعبات مستقل این موکب هستند به ترتیب یکی در خیابان شارع قزوینی و دیگری در خلال مسیر پیاده‌روی، مستقر و آماده خدمت‌رسانی به زائرین هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید جایگاه مازندران در مراسم اربعین تقویت شود، تصریح کرد: خدمت‌رسانی امروز موکب‌داران به برکت خون شهداست و در واقع رهروان واقعی اربعین شهدای مدافع حرم هستند.

مسؤول موکب فاطمه الزهرا(س) بابل مازندران را جزء 6 استان دارنده بیشترین زائر معرفی کرد و با بیان اینکه مسؤولین باید قدر و ارزش مردم استان را بیش از پیش بدانند، گفت: باید مسؤولین ظرفیت و بستر حضور حداکثری مردم را فرآهم کنند تا در تاریخ بعدها به نام متوکلین عباسی از آن‌ها یاد نشود.

طبرستانی با بیان اینکه اگر به دنبال خط امام، ولایت، دین حق و پیرو سیدالشهدا (ع) هستیم باید زیارت اربعین را تسهیل کنیم، خاطرنشان کرد: مسئولین با فرآهم کردم بسترها باید به زوار امام حسین (ع) کمک کنند تا زائر به موقع رسیده و حضور مناسبی را تجربه کند.

وی مستقر در کربلای معلی درباره برنامه‌های این موکب برای روز اربعین اظهار کرد: برنامه دسته روی هیئت، شب جمعه از محل موکب با مداحی مداحان شهرستان شروع شده و به سمت شارع عباسیه و سپس قبله گاه امام و نهایت داخل حرم ختم می‌شود.

مسؤول موکب فاطمه الزهرا(س) بابل گفت: سخنران مراسم صبح اربعین موکب فاطمه‌الزهرا شهرستان بابل، علیرضا پناهیان و مداح مراسم سعید حدادیان است.

انتهای پیام/86041/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول